Tomáš Gráf

PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.

Konzultační hodiny
  • St / Wed 11:00 -12:00
Adresa

Ústav anglického jazyka a didaktiky
Hlavní budova FF UK, nám. Jana Palacha 2
Místnost č. 105

PublikaceProjekty & GrantyVýukaZávěrečné práce

    Odrážky:

Vyučující přijímá bakalářské a diplomové práce z následujících oborů:

Závěrečné práce

 

Didaktické publikace

Gráf, T.& S. Peters (1993) Cvičebnice anglické gramatiky, Polyglot
Gráf, T.& S. Peters (1998) Nová cvičebnice anglické gramatiky, Polyglot
Gráf, T.& S. Peters (1998) Cvičebnica anglickej gramatiky, Polyglot
Gráf, T.& S. Peters (1999) Cwiczenia z gramatyki angielskiej, Polyglot
Gráf, T.& S. Peters (2001) Time to Talk 1 – učebnice pro střední a jazykové školy, Polyglot
Gráf, T.& S. Peters (2001) Time to Talk 1 – učebnice pro střední a jazykové školy, učitelská kniha, Polyglot
Gráf, T.& S. Peters (2002) Time to Talk 2 – učebnice pro střední a jazykové školy, Polyglot
Gráf, T.& S. Peters (2002) Time to Talk 2 – učebnice pro střední a jazykové školy, učitelská kniha, Polyglot
Gráf, T.& S. Peters (2003) Time to Talk 3 – učebnice pro střední a jazykové školy, Polyglot
Gráf, T.& S. Peters (2003) Time to Talk 3 – učebnice pro střední a jazykové školy, učitelská kniha, Polyglot
Gráf, T.& S. Peters (2004) Time to Talk 4 – učebnice pro střední a jazykové školy, Polyglot
Gráf, T.& S. Peters (2004) Time to Talk 4 – učebnice pro střední a jazykové školy, učitelská kniha, Polyglot
Gráf, T.& S. Peters (2007) Time to Practise 1, Slovesné jevy, Polyglot
Gráf, T.& S. Peters (2008) Time to Practise 2, Neslovesné jevy, Polyglot

Konference

Multilingualism in Society, the World of Work, and Politics. New Challenges for Teaching at Institutes of Higher Education/Universities
Albert-Ludwigs-Universität Freiburg (18–20 April 2012)
Paper: English. Language of instruction, or language of obstruction?

Fifth Brno Conference on Linguistics Studies in English 2012: English as the Lingua Franca of the Modern World: New Challenges for Academia 
Faculty of Arts, Masaryk University, Brno. (17–19 September 2012)
Paper: English as a medium of instruction: methodological challenges

Učíme (se) cizí jazyky aneb Fremdsprachen lernen und lehren
Faculty of Arts, Charles University, Prague (17–18 May 2013)
Paper: How advanced is advanced?

Shaping, Signifying, 10th Brno International Conference of English, American and Canadian Studies. 
Faculty of Arts, Masaryk University, Brno. 5–7 April 2015
Paper: On Compiling a Corpus of Spoken Advanced Learner English

EPIP4 – 4th International Conference on English Pronunciation: Issues & Practices
Faculty of Arts, Charles University, Prague (21–23 May 2015)
Paper: Comparing native-speaker and advanced-learner speech rates in a parallel corpus

Learner Corpus Research Conference 2015
Radboud University, Nijmegen (11–13 September 2015)
Colloquium of LINDSEI coordinators
Paper: Presenting LINDSEI_CZ in the Light of Methodological Challenges

ICAME 37
Department of English, the Chinese University of Hong Kong (25–29 May 2016)
Paper: Investigating fluency variables in the speech of learners of two proficiency levels (along with dr. Lanfen Huang)

TaLC 2016 (12th Teaching and Learner Corpora Conference)
Justus-Liebig Universität Giessen (20–24 July 2016)
Paper: Speech rate revisited – the effect of task design on speech rate

Fluency & Disfluency. Across Languages and Language Varieties.
Université catholique de Louvain (15–17 February 2017)
Paper: Repeats in learner and native English

The 9th International Corpus Linguistics Conference
University of Birmingham (24–28 July 2017)
Paper: Speech Rates and Unfilled Pauses in Native and Learner Speech at the CEFR Levels B2 and C1 (with dr. Lanfen Huang)

TaLC 2018 (13th Teaching and Learner Corpora Conference)
Cambridge University (19–21 July 2018)
Paper 1: False Starts and Self-corrections in Learner and Native English (with dr.Lanfen Huang)
Paper 2: Assessing Spoken Learner Corpus Data Using the CEFR Scales and Error Rates (with dr.Lanfen Huang)

Projekty

Koordinátor Louvain International Database of Spoken English Interlanguage (LINDSEI) http://www.uclouvain.be/en-cecl-lindsei.html

Granty

Podpora systematického propojování teorie a praxe u studentů a absolventů učitelství FF UK (řešitel, MŠMT, 2018, v rámci Fondu vzdělávací politiky na podporu studijních programů zaměřených na přípravu pedagogických pracovníků)

Působení v zahraničí

Université catholique de Louvain-la-Neuve
September 2013
Lecture: A Portrait of the Czech Advanced Learner of English

Justus-Liebig Universität Giessen 
Teaching EFL Pronunciation
Seminar: A few thoughts on LINDSEI_CZ – fluency and accuracy
Lecture: Fluency in learner English: the case of speech rate

Úvod > O ústavu > Vyučující > Tomáš Gráf